Whats ment to be will always find its way

Alla inlägg under september 2012

-

Av Malin Eriksson - 5 september 2012 21:48

 

-

Av Malin Eriksson - 5 september 2012 20:48

Varit på en liten kvällsprommis med Bamse, men känner att formen inte alls är på topp. Förkyld o jävlig. Så de blev bara en kortis. Nu ska vi bädda ner oss i soffan o se nå film.

-

Av Malin Eriksson - 5 september 2012 19:08

Ska nog göra om bloggen lite ikväll tror jag. Samt ta en lugn kvälls promenad med Bamse. Vill gärna kalla han B, men de kan jag inte när Lina redan kallar sin hund de! ;) det blir så härmigt då. Haha
Mommo är o söver Lovis (håller tummarna att denna natt blir bättre än igår) o jag ligger o chillar brevid Nellie som sovit flera timmar.
Min älskade kille. Kärlek.

Av Malin Eriksson - 5 september 2012 15:03

Jag får äta 1447 kcal om dagen för att gå ner 1kg/vecka med lätt motion. Jag tar mig inte ofta o träna så lätt motion är de som gäller.
Jag älskar att vara hälsosam o se på vågen när siffrorna minskar! :) Idag hade ytterligare 1kg försvunnit trots sjukdom o vin med gott tillbehör! ;) Jag kommer till o med i ett av mina favvo jeans par. Det är fortfarande lite tajt men jag får på mig dom!! Det här kommer gå super, snart snart är jag tillbaka där jag var innan graviditeten.
Jag vill inte vara en sån där tjockismamma som säger "äh, jag har ju fött barn, då är man lite tjock". typ. Haha. Nä men skyller på de. Ni förstår säkert vad jag menar.
Jag brukar säga - är man tjock så vill man vara tjock! För det GÅR verkligen att göra något åt det. Ät rätt o rör på dig! Helt enkelt. Däremot är det kanske inte så lätt för dom som äter mediciner som påverkar vikten o dom förstår jag. Men vanliga friska människor kan lätt gå ner i vikt om dom VILL.
Nu har jag fått sagt de.
Hejhej :)
Förresten vill jag bara tipsa om en jätte bra app jag använder Shape Up heter den. Då kan du hålla koll på hur många kalorier du äter o kan räkna ut på hur lång tid du kommer nå ditt mål o hur mkt du vill gå ner på en vecka tex. Skit bra faktiskt!

-

Av Malin Eriksson - 5 september 2012 14:00

Proppmätt!! Men bara av nyttigheter :) känns svin bra.

-

Av Malin Eriksson - 5 september 2012 12:09

Natten- Love vaknat o spytt. Inte somnat om förrän kring 1. När hon sov gick jag o Nellie o la oss. Nellie hade inte kunnat sova där Love höllpå leva om :)
Trots en skit morgon så är jag på bra humör! Tom vaknar sonm ett åskmoln o stormar iväg. Men de var väntat som varje morgon han blir väckt o är trött. Jävla surgrisen där!
Men hur som helst har jag mina glada mystjejer här som gör mig på så bra humör. Nu ska vi fortsätta ha inne mys, för promenader o utevistelse blir de inte när hela högen är tok-förkylda!
O gobruden min hjälper mamma att städa! :)

Av Malin Eriksson - 4 september 2012 20:34

Sitter här ensam. Eller utan vuxet sällskap. Love sover o Nellie ligger brevid mig i soffan.

När jag är själv brukar jag tänka mycket. På allt.

Jag tänker ofta tillbaka på allt jag varit med om. Både bra o dåliga saker. Sjuka saker. Saker man inte berättar. Jag ångrar nog ingenting jag någonsin gjort. Jag anser att allt jag tidigare gjort o varit med om har gjort mig till den person jag är idag.

Man har fått så otroligt mycket erfarenheter och fått lära sig konsekvenser när man var "ung o dum" o testade o utmanade det mesta. Livet.

Jag brukar ibland skratta för mig själv när jag tänker tillbaka på olika saker. Jag har så otroligt mycket roliga minnen. Tonårstiden var för mig ett otroligt roligt race. Allt gick så snabbt o det var alltid nått. Det var spännande.

Det är så kul nu när man är lite äldre o tänker tillbaka. Tänker på alla gamla vänner man hade som man tyvärr inte har lika bra kontakt med idag. Men vissa finns ju fortfarande i mitt liv, även om vi inte umgås ofta. Men det är dom "gamla" vännerna som vet mest om en.

Ett minne med Lina från kyrkogården. Vågar inte skriva mer än så här, men jag vet att hon vet vad jag menar.

Faktiskt så har jag jätte många roliga minnen med Lina. Vi var nog ganska sjuka som tonåringar. Jag skulle iaf beskriva oss som just sjuka. Haha.

Smeknamn man hade på folk. kodnamn. "drinkmixen" , "von rosenblad" osv osv. Haha. Jag kan inte låta bli att le när massa roliga grejer ploppar upp i huvudet,

Jag vill aldrig glömma mina minnen. Sena nätter. Gå hem några km mitt i natten i spöregn för att hinna hem innan mamma o pappa vakna o upptäckte att man var borta, hinna lägga sig en kvart i sängen så kommer mamma o säger - Vakna Malin, du ska på skolan. Nervös men samtidigt glad (o trött) steg man upp o fixade bort nattansiktet o satte på sig skolansiktet.

Ja de är inte lönt att försöka skriva mer för det är så otroligt mycket som man hunnit med.

 

-

Av Malin Eriksson - 4 september 2012 17:14

Förkylningen blir bara värre o värre. Jag blir galen. Sjuk o risig, hemma själv med två sjuka barn. Väldigt krävande, usch! Därför man är helt slut på kvällarna. Nu är vi iaf hos mamma o pappa en sväng o hälsar på. Men måste strax börja bege oss hem o laga nå mat. Jag har 550 kcal kvar att äta idag. Men jag kommer nog inte behöva äta så mkt ändå :) Blir torsk o kokta grönsaker sen o det lär då inte överstiga de.

Bye :)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni ändra i den här bloggen?
 Mer bilder
 Mindre bilder
 Längre inlägg
 Kortare inlägg
 Mer inlägg
 Mindre inlägg
 Mer filmer
 Ingenting! Den är bra som den är

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

.

bangerhead

..

gobaby

RSS

bloggerfys

bloggerfys

bloggerfys

barnkläder

..

Arkiv

.

-

.


Ovido - Quiz & Flashcards