Whats ment to be will always find its way

Alla inlägg under november 2010

Av Malin Eriksson - 16 november 2010 21:32

Sitter & kollar, eller funderar på julklappar. Vad fan ska man köpa för nå? Speciellt till sin karl? Man vill ju som ge något speciellt. Men vad??? Jag blir galen, har inget något förslag? Vad ska alla ge till sina pojkvänner? Jag blir galen!


Iaf så har jag & mamma nyss varit på en lill prommis med Bamse. I morgon ska jag vakna tidigt. På riktigt. Kl 7 & sen följa med mamma till röda korset.. Ska sluta sova bort dagarna.

Jag har inte så mycket att skriva nu.

Ibland då jag ligger ner känns det ut som att bebisen ska komma ut genom skinnet, de som bara drar & trycker, man ser verkligen att den försöker sparka sig ut därifrån.. Haha.. Det blir som en stor bula på typ en meter som rör runt just under huden, lite läskigt.. :)


Puss hejdå..

Av Malin Eriksson - 16 november 2010 00:21

Idag gick jag in i vecka 38, eller igår, för nu är kl efter 00. :) Känns overkligt. Att snart äntligen få träffa våran lilla prinsessa, eller prins då. Det kan ju faktiskt vara en liten kille också. Spännande. Fatta att snart kommer jag få ringa mina bästa samtal nånsin -"Jag ska fara och föda nu"¨.. Haha, hur kul kommer inte de vara. Hoppas det är på natten så ska jag ringa & väcka upp massa folk :) Jag längtar att få ringa till Ida & säga de. =) För vi vill faktiskt att bebisen ska komma ut snarast! Haha..

Hoppas bara Tom är hemma när allt sätter igång. Jobbigt vara själv, men isf ringer jag ju mamma. Men fan vad kul få ringa Tom och meddela att de har satt igång att vi snart börjar åka mot sunderbyn att han måste fara dit & vänta på mig. Tom är i lule under veckorna för er som inte visste de.

Faktiskt så börjar jag längta till förlossningen, kanske lite sjukt?! Jag vet inte, men jag gör de. Jag vill vara med om det & samtidigt göra bort de..   


Men nu gnäller Daniel att jag ska komma se paadise med han, så vi hörs snart igen.

Puss (och en extra stor puss på Tom som ligger i luleå & sover nu) Men snart är det fredag och då kommer älskligen äntligen heem!

Av Malin Eriksson - 13 november 2010 19:27

 

Lite gamla bilder på mig & älskling:)



  

(Nästan 3år sen precis)


  

-08


Jag saknar min älsklings kille som är borta & jobbar.. Det suger..

 

 

 

Det här kortet är fotat samma dag som jag & Tom blev tillsammans. 2007.01.01

=) Gud så liten och söt Tom var alltså. Jag döör.. 

Av Malin Eriksson - 10 november 2010 00:03

Japp i måndags gick vi in i vecka 37. Det närmar sig verkligen med stormsteg nu. Och jag känner själv i kroppen att det börjar närma sig, alltså inte värkar men ändå, det känns som. Och jag börjar få i nerverna nu. haha.. Int vet jag om jag vågar föda barn. Men när jag & Tom ligger och pratar lite om de så känns de bättre.. för stunden. Det är ju så jätte nära nu för en så stor grej, ojoj... :)

Men som mamma säger, "har det kommit in så nog kommer de ut".

Jag vet som inte vad jag tycker om de?! Låter lite hemskt ändå..

Hur som helst så i morgon har jag tid på mvc kl 10.30 Så jag får inte försova mig..

Nu ska jag glo vidare & fixa adressändring till Tom..

Puss.

Av Malin Eriksson - 4 november 2010 02:51

Ska alldeles strax lägga mig så jag orkar up tidigt i morgon & fixa lite saker. Gubben kommer ju faktiskt hem i morgon, & jag är super lycklig. Han har ju varit borta hela förra vecka & den här. Så skönt kommer de bli. =)

Nu en macka innan sängen....... PUSSSSS

Av Malin Eriksson - 1 november 2010 21:00

Jag är lycklig & längtar mer än nånsin efter våran lila älskling! =)

 

(vecka 35)

 

    

 

 

Bebisen Din bebis är nu c:a 34 cm från huvud till stjärt och omkring 48 cm från topp till tå och väger runt 2.7 kg. Bebisens ansikte har blivit rundare och ser nu mjukt och knubbigt ut. Bebisens huvud är fast men inte hårt, eftersom det behöver vara något formbart för att kunna passera ut genom ditt bäcken. Trycket på bebisens huvud kan göra att det ser tillplattat eller toppigt ut diret efter förlossningen, men det kommer att gradvis försvinna och gå tillbaka till normalt. Du har nu så mycket fostervatten som du kommer att ha och bebisen rör sig inte lika mycket som den gjort tidigare. Detta kan verka oroande men så länge du kan känna den röra någon eller några gånger sig varje dag så finns det ingen orsak till oro.


 Du Övre delen av din livmoder är nu ännu lite längre upp och befinner sig c:a 14 cm ovanför naveln. Livmodern har vuxit en hel del de senaste veckorna allteftersom bebisen lagt på sig vikt. Du har antagligen gått upp omkring 13-14 kg fram till nu och du kommer inte att gå upp särskilt mycket mer. Eftersom din livmoder trycker på organen i bukhålan och upp mot bröstkorgen så kan det ibland kännas obehagligt och svårt att andas. Du kan också känna smärta när din bebis sparkar på intilliggande organ. Lyckligtvis så kommer bebisen att sjunka ned och fixeras i ditt bäcken under de kommande veckorna, och då kommer mycket av obehaget och andningsbesvären att avta. Vanligtvis träffar man sin barnmorska/läkare varje vecka från och med nu, för att kunna följa slutstadiet av graviditeten och hur förlossningen närmar sig. Det är också hög tid att fundera på förlossningen och prata om olika alternativ, så som smärtstillande medel och hur du vill föda. Prata med din MVC.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni ändra i den här bloggen?
 Mer bilder
 Mindre bilder
 Längre inlägg
 Kortare inlägg
 Mer inlägg
 Mindre inlägg
 Mer filmer
 Ingenting! Den är bra som den är

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

.

bangerhead

..

gobaby

RSS

bloggerfys

bloggerfys

bloggerfys

barnkläder

..

Arkiv

.

-

.


Ovido - Quiz & Flashcards