Whats ment to be will always find its way

Alla inlägg under december 2010

Av Malin Eriksson - 9 december 2010 22:58

Malin o Tom kommer till förlossningen den 27/11 ca 20.00 Malin har haft värkar hela dagen. Barnmorska Elisabeth tar emot och kopplar en ctg kurva som visar normalt mönster.

Kl 20.40 gör Elisabeth en undersökning som visar att Malin är öppen 5 cm.

Kl 21.40 tar bm Gerd över. Malin har täta onda sammandragningar. Ctg kopplas och Malin får in iv nål på vänster handrygg. Malin får halvsitta i sängen under tiden. Får börja andas lustgas 50/50.

Kl 22.00 Ctg kurvan visar fortsatt normalt mönster. Ny undersökning visar samma status.

Kl 23.30 Vid ny undersökning går vattnet som visar sig vara svagt mekoniumfärgat, en elektrod kopplas på barnets huvud. Vi ökar lustgasen.

Kl 00.14 Malin får en värmedyna till ryggen de upplever hon hjälpa lite får sedan en till smärtan fram. Lustgasen ökas till maxdos.

00.34 Tillkallas narkosläkare för att lägga en ryggbedövning. Malin infusion ringerfundin (För att förhindra blodtrycksfall)

Kl 01.08 Är EDA på plats. Malin fortsätter att andas lustgas.

Kl 01.49 Börjar Malin känna tryck nedåt, har ej tillräcklig smärtlindring av EDA.

Kl 02.20 Gör bm Gerd en urintappning då Malin ej kunde kissa (650 ml)

Kl 02.23 Undersökning visar att Malin är öppen 6 cm. Bm Gerd beslutar att ge värkstimulerande dropp då det gått långsamt med öppningsskedet.

Kl 03.03 Efter tel samtal med narkosläkare drar vi ut EDA kat 2 cm Mor får även en extra dos dock med sparsam effekt. Malin upplever mer och mer tryck nedåt.

Kl 03.33 Malin är nästan helt öppen endast en kant kvar av modermunnen. Får lägga sig på sidan med ett ben i högläge.

Kl 04.13 Malin är nu helt öppen.

Kl 04.29 Malin känner krystkänsla i toppen av värken.

Kl 04.34 Malin börjar krysta liggande på sidan.

Kl 04.36 Tar bm stud. Katarina över för att förlösa. Malin får halvsitta.

Kl 04.56 Förlossning fin flicka framföds. Skriker sgs omedelbart, Flickan får en spruta med k-vitamin och Malin får syntocinom 10e.

Kl 05.06 Krystas moderkakan ut hel med hela hinnor.

Bm stud. Katarina påbörjar sutturering av bristning i båda blygdläppar sedan försöker bm Gerd samt bm Vibeke att sy en djup bristning i slidan, då det är svårt tillkallas läkare Helena som efter att hon satt några stygn beslutar att sy klart på operation där Malin får narkos.

Av Malin Eriksson - 7 december 2010 22:13

Jag har inte haft tid att skriva så mycket.. Men vi är så lyckliga man kan bli. Allting fungerar jätte bra & jag är så lycklig. Jag kan nog inte riktigt förstå att jag är mamma ännu, men jag känner att allt är helt rätt. Jag ångrar mig inte en sekund & skulle aldrig byta bort mitt liv mot något annat i världen. Jag har ju min egen lilla familj nu som är helt perfekt. Och Tom är så underbar & hjälper till så mycket, jag skulle inte klara mig utan han. Han är typ världens bästa pappa! <3

Jag ska senare skriva en liten förlossnings berättelse men jag har pappret hemma & vi är hos mamma & pappa ikväll, jag skulle inte komma ihåg så mycket om jag inte hade fått pappret från förlossningen. Och ang förlossningen så var Tom helt sjukt bra stöd. Förslossningen var otroligt jobbig men Tom hjälpte mig så mycket han kunde & de spelade verkligen jätte stor roll. Jag älskar verkligen den karln & är super glad att det är han som är pappa till världens finaste tjej!


28.11.10 04.56 - Bästa dagen i mitt liv!

3920g 50cm helt perfekt.


Love Mikaela Lonnakko

 

   

<3  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni ändra i den här bloggen?
 Mer bilder
 Mindre bilder
 Längre inlägg
 Kortare inlägg
 Mer inlägg
 Mindre inlägg
 Mer filmer
 Ingenting! Den är bra som den är

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

.

bangerhead

..

gobaby

RSS

bloggerfys

bloggerfys

bloggerfys

barnkläder

..

Arkiv

.

-

.


Ovido - Quiz & Flashcards