Whats ment to be will always find its way

Direktlänk till inlägg 19 juni 2013

-

Av Malin Eriksson - 19 juni 2013 19:37

Dricker kaffe på jobbet. Börjat 10.30 idag till 08 imorgon. Sen jobbar jag även tors fre natt. Trivs faktiskt jätte bra med mina jobb. Men nästa vecka tar jag en lill semester med mamma o barnen. Anton, Joel, Love o Nellie. Onsdag åker vi till Lycksele o sover två nätter på hotell o vilar upp oss. Djurparken. Barnensdjurpark. Lyckoland. Bubbelpool på rummet. Minisvit. Längtar sjukt mycket. Bara jag mamma o barnen. Kommer bli super.
Har jobbat ganska mycket nu o kommer göra det hela sommaren. O jag har börjat prioritera på ett helt annat sätt nu för tiden. Jag har vuxit i mig själv o vågar stå för de jag tror på. Jobbar jag 7 dagar o skulle vara ledig en helg får jag frågan om vi ska dricka, vad tror ni jag svarar? Att jag prioriterar att festa min enda lediga dag eller spendera den med barnen? Hm. Inte svårt val. Jag väljer barnen. Alltid. Jag vill inte ens festa nå mer på det sättet. Sena nätter med äckliga efterfester är ingenting för mig. Mitt liv handlar numera om att må så bra som möjligt både psykiskt o fysiskt o det är inte värt att festa för mig längre. Eftersom jag har valt att skaffa barn så ska dom få den bästa uppväxten man kan få. En närvarande mamma som prioriterar dom. En trygghet hemma. En förebild. Ingen ostabil mamma som väljer alkoholen. Ett litet barn ska inte behöva se sina föräldrar fulla. Dom förstår ju inte varför mamma o pappa beter sig så konstigt. Vi är ju deras trygghet genom hela livet. Dom ska inte växa upp o känna sig osäkra o behöva ha en klump i magen om mamma o pappa är så där "konstiga" (fulla) jämt. Nej aldrig. Jag älskar mina barn o kommer göra mitt bästa för att dom ska ha det bra. Nu säger jag inte att jag blivit nykterist, nångång kan jag säkert fara hem till någon av mina fina vänner o ta ett vinglas o surra. Men det är de ända oxå. Har sett alldeles för många barn som behöver vara med om att se sina föräldrar på tok för fulla för ofta. O snefyllor går så lätt ut över barnen att man börjar ropa åt dom o skrika o bete sig som ett svin. Dagen efter orkar inte föräldrarna upp med barnen utan dom får gå utan frukost flera timmar till föräldrarna piggnar till utåt dagen. Bakfulla o fortfarande irriterande. Som går ut över barnen. Nej tack. Kommer inte förekomma i min familj!
Mitt liv handlar om barnen o hälsa o välmående o jag känner mig så lycklig o på helt rätt ställe i livet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

-

Av Malin Eriksson - 22 augusti 2013 14:02

Känns som att det börjar bränna lite i magen. Ännu inte ätit frukost. Klivit upp 6.30 o ännu inte fått i mig frukost. Bara redbull, kaffe o citronvatten. Måste nog snart tvinga i mig lite fiberhavregrynsgröt med kanel :) O när jag nu kliver av mitt p...

-

Av Malin Eriksson - 21 augusti 2013 08:22

Minus 3kg på några dagar. Utan träning. Härligt. Ligger på jobbet. Som vanligt. Samma imorgon men sen tar jag helg!!! :) Lämnade Love på dagis första gången efter sommarlovet o de gick väl sådär.. Vägrade till en början att ens gå in. Fick ta av ...

-

Av Malin Eriksson - 19 augusti 2013 18:56


Efter att ha haft en paus har jag nu börjat tänka på vad jag äter. 4de dagen -2kg ;) Har ännu inte kommit igång med träningen men har jobbat så jävla mkt så har inte haft tid/ork. Men kanske imorgon jag kör igång ordentligt!! :) Sån lycka att äntlige...

-

Av Malin Eriksson - 15 augusti 2013 22:07


Inne på första natten av fem. Fryser. Tradera shoppar. Jag har blivit beroende av tradera o kan inte logga in där utan att köpa nå. Aldrig. Haha. Saknar mina fina ?n där hemma. Nött sönder nya ikea katalogen. Blir ett besök till happis när löne...

-

Av Malin Eriksson - 4 augusti 2013 19:45


Ligger på jobbet. Nattpass. Lyssnar på musik o chillar. Har ju blivit nyttig igen. Inne på andra veckan. Att det känns skönt! Måste bara ta tag i träningen ordentligt nu. Jag har som sjukt lätt att tappa matlusten o nu är den som bortblåst. Men jag...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni ändra i den här bloggen?
 Mer bilder
 Mindre bilder
 Längre inlägg
 Kortare inlägg
 Mer inlägg
 Mindre inlägg
 Mer filmer
 Ingenting! Den är bra som den är

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

.

bangerhead

..

gobaby

RSS

bloggerfys

bloggerfys

bloggerfys

barnkläder

..

Arkiv

.

-

.


Skapa flashcards