Whats ment to be will always find its way

Direktlänk till inlägg 9 december 2010

Förlossningsbesättelsen man fick från bb

Av Malin Eriksson - 9 december 2010 22:58

Malin o Tom kommer till förlossningen den 27/11 ca 20.00 Malin har haft värkar hela dagen. Barnmorska Elisabeth tar emot och kopplar en ctg kurva som visar normalt mönster.

Kl 20.40 gör Elisabeth en undersökning som visar att Malin är öppen 5 cm.

Kl 21.40 tar bm Gerd över. Malin har täta onda sammandragningar. Ctg kopplas och Malin får in iv nål på vänster handrygg. Malin får halvsitta i sängen under tiden. Får börja andas lustgas 50/50.

Kl 22.00 Ctg kurvan visar fortsatt normalt mönster. Ny undersökning visar samma status.

Kl 23.30 Vid ny undersökning går vattnet som visar sig vara svagt mekoniumfärgat, en elektrod kopplas på barnets huvud. Vi ökar lustgasen.

Kl 00.14 Malin får en värmedyna till ryggen de upplever hon hjälpa lite får sedan en till smärtan fram. Lustgasen ökas till maxdos.

00.34 Tillkallas narkosläkare för att lägga en ryggbedövning. Malin infusion ringerfundin (För att förhindra blodtrycksfall)

Kl 01.08 Är EDA på plats. Malin fortsätter att andas lustgas.

Kl 01.49 Börjar Malin känna tryck nedåt, har ej tillräcklig smärtlindring av EDA.

Kl 02.20 Gör bm Gerd en urintappning då Malin ej kunde kissa (650 ml)

Kl 02.23 Undersökning visar att Malin är öppen 6 cm. Bm Gerd beslutar att ge värkstimulerande dropp då det gått långsamt med öppningsskedet.

Kl 03.03 Efter tel samtal med narkosläkare drar vi ut EDA kat 2 cm Mor får även en extra dos dock med sparsam effekt. Malin upplever mer och mer tryck nedåt.

Kl 03.33 Malin är nästan helt öppen endast en kant kvar av modermunnen. Får lägga sig på sidan med ett ben i högläge.

Kl 04.13 Malin är nu helt öppen.

Kl 04.29 Malin känner krystkänsla i toppen av värken.

Kl 04.34 Malin börjar krysta liggande på sidan.

Kl 04.36 Tar bm stud. Katarina över för att förlösa. Malin får halvsitta.

Kl 04.56 Förlossning fin flicka framföds. Skriker sgs omedelbart, Flickan får en spruta med k-vitamin och Malin får syntocinom 10e.

Kl 05.06 Krystas moderkakan ut hel med hela hinnor.

Bm stud. Katarina påbörjar sutturering av bristning i båda blygdläppar sedan försöker bm Gerd samt bm Vibeke att sy en djup bristning i slidan, då det är svårt tillkallas läkare Helena som efter att hon satt några stygn beslutar att sy klart på operation där Malin får narkos.

 
 
Ingen bild

Britta

10 december 2010 04:40

Jag kan nog inte ens tänka mig hur det känns nu när hon äntligen har fötts, men jag kan tänka mig att det är en ganska fantastisk känsla. Och söt var hon! Önskar er all lycka!

 
Marie

Marie

29 december 2010 19:10

Första gången jag ser lill bebisen :) vad söt hon är! Hoppas allt går fint!

http://marietegelid.blogg.se

 
Ingen bild

sandra nilsson

1 januari 2011 17:47

var ni i sunderbyn ? Tänkte ifall barnmorskan Katarina hette typ gärdelid eller något liknande i efternamn :) Lill tjejen är jätte söt :D

Malin Eriksson

2 januari 2011 21:02

Jo vi var där. Jag kommer inte ihåg vad hon hette, men jag gillade inte studenten Katarina :)

 
Elin

Elin

2 januari 2011 23:02

Fasen, inte visste jag att du var gravid! Grattis! :D

http://morbidoutlook.blogg.se

Malin Eriksson

3 januari 2011 18:33

Haha, tack! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

-

Av Malin Eriksson - 22 augusti 2013 14:02

Känns som att det börjar bränna lite i magen. Ännu inte ätit frukost. Klivit upp 6.30 o ännu inte fått i mig frukost. Bara redbull, kaffe o citronvatten. Måste nog snart tvinga i mig lite fiberhavregrynsgröt med kanel :) O när jag nu kliver av mitt p...

-

Av Malin Eriksson - 21 augusti 2013 08:22

Minus 3kg på några dagar. Utan träning. Härligt. Ligger på jobbet. Som vanligt. Samma imorgon men sen tar jag helg!!! :) Lämnade Love på dagis första gången efter sommarlovet o de gick väl sådär.. Vägrade till en början att ens gå in. Fick ta av ...

-

Av Malin Eriksson - 19 augusti 2013 18:56


Efter att ha haft en paus har jag nu börjat tänka på vad jag äter. 4de dagen -2kg ;) Har ännu inte kommit igång med träningen men har jobbat så jävla mkt så har inte haft tid/ork. Men kanske imorgon jag kör igång ordentligt!! :) Sån lycka att äntlige...

-

Av Malin Eriksson - 15 augusti 2013 22:07


Inne på första natten av fem. Fryser. Tradera shoppar. Jag har blivit beroende av tradera o kan inte logga in där utan att köpa nå. Aldrig. Haha. Saknar mina fina ?n där hemma. Nött sönder nya ikea katalogen. Blir ett besök till happis när löne...

-

Av Malin Eriksson - 4 augusti 2013 19:45


Ligger på jobbet. Nattpass. Lyssnar på musik o chillar. Har ju blivit nyttig igen. Inne på andra veckan. Att det känns skönt! Måste bara ta tag i träningen ordentligt nu. Jag har som sjukt lätt att tappa matlusten o nu är den som bortblåst. Men jag...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni ändra i den här bloggen?
 Mer bilder
 Mindre bilder
 Längre inlägg
 Kortare inlägg
 Mer inlägg
 Mindre inlägg
 Mer filmer
 Ingenting! Den är bra som den är

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

.

bangerhead

..

gobaby

RSS

bloggerfys

bloggerfys

bloggerfys

barnkläder

..

Arkiv

.

-

.


Ovido - Quiz & Flashcards